Regionálne produkty

Úvodný seminár k značeniu miestnych produktov zaujal

Na seminári, ktorý sa konal v piatok 25. októbra na Salaši pod Maginhradom vo Veľkých Teriakovciach v rámci podujatia Slovenské mitrovanie, bola reč o podpore propagácie a predaja miestnych produktov prostredníctvom ich regionálneho značenia.

 

 

 

Na príkladoch z regiónov Hont a Podpoľanie boli účastníci seminára oboznámení s podstatou systému regionálneho značenia miestnych produktov, ako aj s postupnými krokmi, ktoré viedli k vytvoreniu a zavedeniu regionálnych značiek do praxe. V závere boli predstavené všetky doteraz certifikované produkty, medzi ktoré patria napríklad vína, syry, med, medovina, drevené korýtka, textilné výroky, ale aj vybrané bryndzové jedlá či maková štrúdľa.

Označenie Regionálny produkt Podpoľanie možno nájsť aj na pšenično – ražnom chlebe z Pekárne Hriňová, ktorý je vyrábaný tradičným kvasovaným spôsobom, z originálnych základných surovín, bez pridania zlepšujúcich prípravkov. Majiteľ pekárne predstavil svoj pohľad na význam regionálneho značenia miestnych produktov, ako aj na potrebu zapojenia sa do procesu jeho tvorby.

Podnetná bola aj záverečná diskusia, ku ktorej prispelo pestré zloženie účastníkov seminára z nášho regiónu od pestovateľa cesnaku, spracovateľa medu a producenta kozieho mlieka, cez výrobcu gúb a kobercov z ovčej vlny až po výrobcu sklenených darčekových predmetov. Nechýbali ani zástupcovia obcí, občianskych združení a aktívnych občanov za stranu spotrebiteľov, ktorých téma kvalitných miestnych produktov zaujíma.

Týmto seminárom bolo neoficiálne odštartované vytvorenie regionálnej značky pre produkty a výrobky z regiónu Gemer – Malohont, ktoré bude pokračovať internetovou diskusiou k výberu motívu loga značky. S intenzívnejšou prácou na vytvorení regionálneho značenia produktov v našom regióne a s propagáciou certifikovaných miestnych produktov počítame v budúcom roku. Veríme, že nám tento zámer uľahčí zrealizovať projekt spolupráce, ktorý sme predložili s MAS Partnerstvo Krtíšskeho Poiplia v auguste tohto roka a ktorý čaká na svoje vyhodnotenie na PPA.

Ďakujeme predsedkyni MAS Partnerstvo Krtíšskeho Poiplia Ing. Kataríne Škrdlovej, manažérke MAS Podpoľanie Ing. Elene Jankovičovej a Jánovi Bobrovi z Pekárne Hriňová za hodnotné rady, skúsenosti a podnety do tvorby regionálnaj značky.

Na stiahnutie:
Regionálna značka HONT (2,4 MB)
Regionálny produkt Podpoľanie – systém značenia miestnych produktov a služieb (5,1 MB)